Sky light
cerpen | noktah pertama
Jumaat, 27 Februari 2015 {0} | Leave a comment ?

hei. hai. assalamualaikum.

aku post cerpen baru. dah beberapa hari tersimpan dalam draf. sungguh lama aku tersekat nak menaip ending. writer's block.

citer ni actually ttg idola. watak utama tu orang biasa, satu hari ada orang tersalah tampar dia. bila dia periksa, orang tu nak tampar kawan dia atas kesalahan kawan dia tu.
kawan dia buat maksiat dengan adik orang tu.
dia pun pi la jumpa orang tu dan minta maaf bagi pihak kawan dia.
orang tu *yang senior dari dia* minta tolong dia untuk cari adik dia yg lari dari rumah.
and dia rasa cara orang tu sangat bagus untuk selesaikan masalah dia.

orang tu ambil aliran agama.
jadi dia sangat hormat orang tu. lagipun orang tu mmg kebanggaan sekolah.

disebabkan tu dier gaduh dengan kawan dier.
tapi dia tak kesah sangat. sebab tak rapat
and dia pun tak setuju dengan aktivti kawan dia tu selama ni.

lastly orang tu dgn adeknya pindah sekolah.

but shes still admiring her. and is inspired.

done but.. aku rasa macam ade kekosongan . something is just lost. and i need that element.
boleh tolong aku figure out what is it?

Noktah Pertama

..

and aku jumpa something interesting.
ayurveda.
mase aku first nampak ayurveda ni aku fikirkan its like very keagamaan.
hindu skit ke.
tapi sebenarnya dia macam yoga je.
so many health benefit.
but tak perlu selami sangat decription dier sebab i think its just human nature.
your body nature. needed to be nurtured and trained.

dosha quiz   the plan

benda ni dier selami keadaan tubuh kau. then dier btau care camne nak jaga tubuh kau mengikut kesesuaian dier.
try la. serius kena cuba.
// aku dah dua minggu try. and aku dah takde senggugut.. //

k. tu je nak cakap. bye. wassalam!


Label:








CREDITS
Themes by Apis
Sidebar by Wana
Backgrounds : Nana
Others : Wanaseoby