Sky light
cerpen; eksperimen
Jumaat, 3 Februari 2017 {0} | Leave a comment ?

hyep. sembreak ada lagi 8 hari.
aku kebosanan.
dalam aku menaip kontrak cinta kita, 
aku ada merapu pasal satu cerita ni.
cerita ni pada asalnya, aku tulis sebab nak ekpres kekurangan diri sendiri. like benda yg pelik2 tu actually ...
then, entah kenapa aku publish.. mungkin sebab taknak serabutkan draft, tapi sepatutnya aku boleh delete je betul tak?
aku gune tajuk post "eksperimen" sebab idea untuk cerita tu, ialah something yg aku tak pernah buat, ianya macam tajuk yang berat (?) yang pasti, sebab ia bukan cerita cintan-cintun. so the cerpen itself is an eksperimen.


permulaan cerita ni, aku nak ekspres kemalasan yang ada dalam diri aku, and bila sampai part kat padang pasir tu, aku actually menghukum diri sendiri, "kemalasan seperti ini balasannya neraka", or so it went.
then, entah kenapa aku sambungkan dengan - actually yg kat padang pasir tu time dier koma.- you know stories they told about orang yg dapat hidayah time dalam koma..
and entah kenapa lagi aku sambungkan dengan kes khianat...


permulaan episod ni ialah memory tentang pengkhianatan yg terjadi kepada si watak utama.
hmm.. xde kaitan dengan hidup aku. just sebab ada orang komen mintak sambung cerita ni so aku pon sambungjer. then aku masukkan elemen, - ada orang yg tengah tunggu dia bangun dari koma.


so i was facing difficulties on how to end the story. biasalah, aku. bila dah sampai kat penghujung dier memang agak hancur berkecai segala plot.
so tengah aku bosan-2 merenung siling.. dapatlah idea untuk menulis. 
ayat pertama tu aku dah ekspres tentang masa. aku rasa masa aku sangat terbuang masa tu. aku sangat-2 xde idea apa patut aku buat untuk isi masa kosong. ceh, padahal banyak je benda aku boleh tolong mak aku... =="
and bila aku nak sambung cerita ni , semuanya serabut. 
masa kat eps 2 tu, aku nk buat kawan dia si anneesa tu orang jahat.. tapi macam kejam sangat lah pulak untuk pembaca enn..
so aku pon tiru sedikit scene daripada captain america yang part peggy ucap selamat tinggal kat captain america ni. erkk, tapi adegan tu a bit off screen (?)
and bila si main character ni dah sedar tentang apa yang berlaku, aku masukkan adegan kinda cinderella-ic .. or maybe sleeping beauty..? bila dier bangun ada orang yg dier tak kenal dah jatuh cinta kat dier time dier masih koma.

but the ending is still kinda messy.
i hope aku boleh dapat a bit more vocabs yang aku boleh gunakan untuk menerangkan dengan lebih baik..
but then, otak ni terasa terbejat pulak.

and .. waktu aku buat cerita ni, the whole idea is kinda based on cerita paycheck. and this other story yg aku pernah tengok dgn family aku kat tv. tak pasti tv2 atau tv3 and im so clueless as to how to search the title of that movie.

erkk, apasal pulak dok english language jer nie? terlebih tengok insta kot.. kat insta aku banyak follow account memes antarabangsa. belikebro (indian i think), i.am.a.leg.. etc.

so, akhir kata, aku harap pembaca boleh enjoy cerita ni and maafkan segala kekurangan aku si budak poyo perasan pandai tulis tapi rupa2nya bila buat ending ternyata kehancuran....................

erkkk.







CREDITS
Themes by Apis
Sidebar by Wana
Backgrounds : Nana
Others : Wanaseoby